“We nemen kandidaten mee in het verhaal van Technische Unie”

Technische Unie wil bovenaan het lijstje staan bij het talent van de toekomst. Om deze talenten te informeren over Technische Unie als werkgever, én om ze te verleiden om te solliciteren, was een nieuw WerkenbijTU-platform hoog nodig. Barbara van Veenendaal was nauw betrokken bij het tot stand komen van dit nieuwe platform, dat in oktober 2022 live ging met de slogan: Heb jij het in je?

Toegevoegde waarde

Het is een platform geworden met een authentiek nieuw employer brand, waar vacatures centraal staan en doelgroepgerichte informatie te vinden is. Een groot verschil met de oude website.

“De oude site was end of life”, vertelt Barbara. “We konden daarmee niet meer voldoen aan de verwachtingen. Kandidaten willen gemakkelijk solliciteren, mobiel natuurlijk. Video’s, foto’s en korte informatieve teksten die waarde toevoegen zijn daarbij belangrijk. En dat kon bijna niet op de oude website.”

Doelgroepen

Dat is de technische kant. Maar hoe wil je je als werkgever presenteren, welk gevoel wil je oproepen bij het talent dat je zoekt? En wie zijn die talenten precies? In 2021 was al een intern doelgroepenonderzoek gedaan om daar achter te komen. Samen met data uit Google Analytics leidde dat tot een nieuwe employer brand met als pay-off: Heb jij het in je?

Ons verhaal

“Op ons nieuwe platform nemen we kandidaten mee in het verhaal van Technische Unie”, zegt Barbara. “Wie we zijn en waar we voor staan, onze kernwaarden en mindset, onze ambitie om de groenste groothandel te worden. Maar ook over onze cultuur, waarbij gelijkheid en veiligheid belangrijk zijn, en dat je je mag ontwikkelen. Natuurlijk ondersteund door verhalen van echte collega’s en mooie foto’s, campagnebeelden en video’s.”

Kandidaten verleiden

Daarmee was het nog niet klaar. Wie tegenwoordig op zoek is naar werk, heeft het voor het uitkiezen. Daarom komt er meer bij kijken dan een mooi platform en een goed verhaal, zegt Barbara. “Je moet mensen ook verleiden om je platform te bezoeken. Dat doen we door doelgerichte campagnes op Google. En natuurlijk brengen we vacatures onder de aandacht via social media. Zo werken we verder aan onze naamsbekendheid als werkgever.”

MENSEN